Ailenin temel akdi: “Nikah”

Malum yüce Allah insana müthiş bir değer vermiş, öyle ki bir insanı haksız yere öldüren tüm insanları öldürmüş gibidir, bir insanı hayata kazandıran da tüm insanlığı hayata kazandırmış gibidir diye beyanda bulunuyor. Buna rağmen dört kişinin şahit olduğu kadar aleni bir ortamda zina işleyen kimseleri de recm ile had cezasına çarpıtılmasını emrediyor. Zina edenlerin evli olmaları şartıyla. Bekarlar için yüz değnek cezası var.

Ancak nikah akdına göre iki adil şahit huzurunda mehir üzerinde anlaşarak evlenenler yeni bir hayatın temelini attıkları gibi hem Müslümanların duasına nail oluyorlar, hem de beraberlikleri onlar için an an sevap kazandırıyor.

Peki Belediye nikahı ile müftü nikahı arasında ne fark var?

İki fark vardır;

Birincisi müftünün kıyacağı nikahta Allah’ın emri peygamberin kavli deniliyor, belediye nikahında ise belediye başkanından aldığım yetki ile deniliyor,

İkincisi müftülük nikahında şahitler için belli şartları taşımaları aranıyor, diğerinde ise herhangi iki vatandaş şahit olarak yeterlidir,

Üçüncüsü Belediyenin nikahında genelde dua yok, müftülük nikahında dua var.

Şafii mezhebinde babanın rızası da lazım belediyede böyle bir rıza aranmaz.

Kısacası müftülük nikahında eksik yok fazlası var.

Neyse ki isteyen belediye nikahıyla birlikte imam nikahını da kıyıyor.

Eğer nikahı dini bir değer olarak kabul ederseniz, ki öyledir, Müftü nikahını kabul etmeniz lazım. En azından vatandaşlarımıza tercih hakkı verilmelidir.

Sene 2002 Ak Parti iktidar olunca 18 maddelik yasal düzeyde iyileştirme talebim oldu, nedense bazı vekillerin aklı ermeyince küçümsediler.

Bir maddesi de nikahın muhtarın gözetiminde köy imamının önderliğinde kıyılma talebiydi; biri seçilmiş kişi, diğeri devletin memuru daha ne olsun, kim bu talebe ne hakla karşı çıkabilir, anlamakta zorlanıyorum.

Nikah yine belediye ile işbirliğinde olur, nişanlılara anne babalık kursu, ailenin ayrıcalığı ve mahremiyeti, toplum hayatındaki önemini içeren bir kurs verilir ve en az bir beyaz eşya katkısında bulunulur, mesela Gaziantep Şahinbey belediyesinde böyle bir çalışma var, diğer illerimizde neden olmasın?

Ya bu düğünlere ne demeli, evlilik gibi mübarek bir hadisenin temelini orta yerde günahlarla kirletiyoruz, yazık günah değil mi?

Galiba müftülük nikahında en önemli fark şahitlerde ortaya çıkacak çünkü bir kişinin şahit olabilmesi için bazı vasıflara sahip olması lazım.

Mesela adil olmayan bir kişinin şahitliği kabul olmaz (Hanefi mezhebi hariç)

Bir kişi;
Bakan olabilir,
Profesör olabilir,
General olabilir,
Toplumda statü sahibi biri olabilir,

Eğer şahit olabilmenin şartlarını taşımıyorsa herhangi bir hadisede şahitlik yapamadığı gibi nikah için de şahitlik yapamaz, yani tabir yerindeyse yüce Allah şahadet şartlarını taşımayanları yok mahiyette görüyor, bir anlamda adamdan saymıyor.

Şahitlik yapabilmenin şartları;
1- Şahit akıllı ve ergin olmalıdır.
2- Şahitlerin iki erkek veya bir erkek iki kadın olması gerekir.
3-Şahit hür olmalıdır.
4-Müslüman olmalıdır.
5- işitme, görme ve anlama yeteneğinin bulunması şarttır
6-Hanefi mezhebinde İki fasık şahidin şahitliği de yeterlidir. Fakat diğer mezheplerde fasıkın şahitliği kabul olmaz.

Buyur tercih sizin isterseniz İslami usullere göre yaşayın isterseniz keyfinize bakın yakında ebedi hayata göçeceğiz ,ona göre de muamele göreceğiz.

Beden söylemesi

Eyüphan Kaya

NurNet.Org

Sende yorum yazabilirsin