Camiye Çorapsız Girilmezmiş! Yok, Daha Neler!

Bundan birkaç ay önce Tekirdağ / Çorlu’da bulunan Süleymaniye Camii’ne öğle namazını kılmak için gittim. İçeri girdiğimde hoca efendinin cami adabı üzerine cemaate vaaz veriyordu, oturdum ve dinledim. Sırasıyla güzel güzel cami adabını anlatırken, camide cemaate rahatsızlık verilmemesi gerektiğini belirten maddeye sıra geldi. Hoca efendi bunun üzerine konuştu ve sözü camiye çorapsız girilmemesi gerektiğine getirdi, bu maddeyi kendince öyle yorumladı. Gerekçe olarak ta, cemaat çıplak ayaklı olan insanların ayaklarının altını görüp rahatsız olurmuş.. Bunu anlatırken de aynen şu ifadeyi kullandı “bazı mezheplerde çıplak ayakla namaz kılmak daha faziletli olabilir; bu mezhepten olanlar bunu yapacaksanız evinizde yapın” dedi.  Bunu söylerken de öyle sert bir ses tonu ve yüz ifadesiyle söyledi ki Türkçe bilmeyen biri herhalde hoca efendinin, Süleymaniye Camii’nin hemen karşısındaki binaların üzerine bulunan barlara, sefahat yerlerine yahut hemen karşısındaki kumar oynanan yerler üzerine konuştuğunu, onlara kızdığını zanneder.

Hatta Tekirdağ Merkezde (Süleymanpaşa) bulunan Gazi Murat Bey Camiin’de de, ayağında çorap olmayanlara çorap veriliyor. “Lütfen bu çorapları giyin, geri vermenize de gerek yok” deniyor.

Camiye çorapsız girilmemesi gerektiğine inanan hoca ve cemaat tarafından çorapsız olanlara adeta buğz ediliyor ve tepkiler verilerek insanlar rencide ediliyor. Bu tepki ve kötü muamele neticesinde insanlar bu tepkilerin verildiği camilere uğramamaya başlıyor, belki de cemaati terk ediyorlar.

Birçok kaynaktan araştırmalar yaptım. Cami adabında camiye çorapla girilmesi gerektiğini belirtir hiçbir şey bulamadım. Muhtemelen de yoktur. Varsa kaynak göstersin hocalarımız. Eğer yok ise buradan başta Çorlu Müftülüğü ve Tekirdağ Müftülüğü olmak üzere bu uygulamanın yapıldığı Müftülüklere hatta Diyanet İşleri Başkanlığına sesleniyorum, bu uygulamayı camilerimizden lütfen kaldırsınlar. Zira bu uygulama farklı mezhepten olan yada yaz aylarında çorap giymeyi tercih etmeyen Müslümanlara rahatsızlık veriyor. Bu uygulamanın insanları camiden, cemaatten soğutmaya sebep olduğunu düşünüyorum.

Halil İbrahim DEDE – Facebook

25/12/2014 – Çorlu

www.nurnet.org

 

7 tane yorum yapılmış

  1. hidayet kocak dedi ki:

    merhaba sayin hoca efendi ,sanirim hocasiniz ismail dede efendi galiba idi.bugünkü bana gelen emailde ,camide corapsiz yalin ayak namaz kilinmaz diyen hocaya kiziyordu varmi bir yerlerde kaynak diye soruyordu, kaynaga ne gerek var ,ki gözünüz görüyorsa yeter kaynak.hic duymadininzmi mantar hastaligini ,insanlara bulasiyor ve gecmesi hayli zor,hem koku hem hastalik oluyor ,zekanin ileri derecesindesindeki arkadasim a lutfen söyleyin akillica muhalif yapsin, dayandigi yerler saglam olsun ki insanlar sizi sevsin,selam ve sevgilerimle

    • Halil İbrahim DEDE dedi ki:

      Hoca değilim. Bunları söylemek için de hoca olmaya gerek yoktur.

      Biz insanlar bizi sevsin diye değil; Allah bizi sevsin, bizden razı olsun diye yazmaya çalışıyoruz.

      Kaynaklarda olmayan bir şeyi cemaate hele hele başka mezhepten olanlara dayatmaya kimsenin hakkı yoktur, olamaz. Camiler kimsenin malı değildir, herkes camide eşittir. Camiler tüm ümmetin malıdır.

      Mantar hastalığını biliyoruz elbet ama siz mantar hastalığının nasıl oluştuğunu bilmiyorsunuz ki böyle şeyler yazmışsınız. Mantarın olma sebeplerinden biri de ıslak ayakla çorap giymektir. Öte yandan ayaklarında mantar olan insanların çorap giymeleri mantarın bulaşmasını engellemez, çorap giyse de mantar bulaşır. Diğer başka bir husus ise şöyle ki; Ayağında mantar olanların çorap giymesi ayaklardaki mantarın daha da artmasına sebep olur.

    • atila uyran dedi ki:

      DEĞERLİ KARDEŞİM MALUMUNUZ OLDUĞU ÜZEREBAZEN USUL ESASDAN DAHA ÖNEMLİDİR. DEĞERLİ YAZARIMIZ SANIRIM BUNA DİKKAT ÇEKMİŞ.

  2. tunahan sirin dedi ki:

    Muhterem kardesim.
    Biraz daha yumusak olmanizi tavsiye ederim.Mecmuatül adap isimli eserde camii icerisinde corap giymenin mekruh oldugu yazilidir.Yani coraplar disarda abdest alindiktan sonra yani camimin mescid kismina girmeden önce yapilmasi mescid adabindandir.Kalben ve bedenen bir mabede girmenin verdigi hazla ve hazir olarak girmek gerekir.Kabei muazzamanin bir diger adi Beytullahtir.Yani Allahin evi demektir.Halbuki baska bir sey icin Hz Allahin susu busu demek caiz görülmezken Kabe icin cevaz verilmistir.Camiler mescidlerde Kabe nin subesi mesabesindedir.Kabe ye ve camilere hürmet babindan Hocaefendi bunu söylemis olabilir.ayrica Hocaefendiler bos insanlar degillerdir.Söyledikleri seyler bir sebebe mebni olabilir.Herseyin en iyisini allah bilir.Asrimizda müslümanlarin zaten yeterince hasmi varken ,bir camide muvazzaf bir hocaefendiyiböyle alenen elestirmeniz pek hos degil.Siz bunu internetde paylasmaniz yerine Hocaefendinin kendisiyle paylasmaniz izin samimiyetinizi ispat ederdi.Belki sizin bu elestirmenizden mütevellid bazi müslümanlarda Hocaefendi hakkinda kötü düsünebilir veya giybet edebilir.Kötülüge kapi acan kötülügü yapan gibidir.
    Allah CC her halikarda gafur ve rahimdir.affolmak ümidiyle

    • Halil İbrahim DEDE dedi ki:

      Uyarılarınız için teşekkür ederim, dikkate alacağımdan şüpheniz olmasın; Allah razı olsun.

      Sert üslubumun sebebi, bu uygulamanın insanları camiden-cemaatten uzaklaştırmasıdır. Bakın sizde benim bilmediğim bir kaynaktan cami içerisinde çorap giymenin mekruh olduğunu belirtiyorsunuz. Kaynaklarda çoraplı olmak gibi bir ifade yok; yani ben bulamadım.

      Hoca efendiyle gidip konuşmama hususu ise şöyledir; Benden yaşça büyük ve ilmi olarak ta çok çok ileri olan cemaatten insanların bu hususta hocaya tavsiye-uyarıları olduğunu duymuştum. Bu uyarılara rağmen bu uygulamadan ödün verilmemiş, devam edilmiştir. Özellikle şafii mezhebinden olan kardeşlerimize bu hususta kötü muamele edilmektedir. Yaz aylarında çorap giymeyen genç kardeşlerimiz de bu uygulamadan kendilerine düşen kötü muameleyi görmektedir. Daha önce de yazımda belirttiğim gibi Tekirdağ Merkezde bulunan Gazi Murat Bey camisinde ayağında çorap olmayanlara çorap veriliyor, “lütfen bu çorapları giyin, geri vermenize de gerek yok” deniyor. Bunlar insanları rencide etmez mi? Size böyle bir şey yapılsa sizde mabede girmenin verdiği hazdan eser kalır mı? Namaza ne kadar huşu ile durabilirsiniz? Bence bunu görüp, bilmek ve söylememek vebal getirir.

      Hürmetlerimle.

  3. atila uyran dedi ki:

    MAŞALLAH AKILLI VE İMANLI İNSANLARIN FİKİR PAYLAŞIMLARI NE GÜZEL OLUYOR

Sende yorum yazabilirsin