Gayba İman
Bakara süresinin ilk ayetlerinde, Kuran kerim’in , takva sahipleri için hidayet kaynağı olduğu belirtilir.
Takva sahiplerinin vasıflarından birinin de , gayba iman olduğu beyan edilir. Gaybi olan şeyler, Allah’ın, meleklerin, kabir ve ahiret hayatının, gelecekte olacak işlerin kesin olarak kabulü demektir. Gaybi olan şeyler ve işler , gözle görülüp , el ile tutulan gerçekler olmadığı için , onlara iman , bedihi olan şeylerden yararlanarak tahakkuk eder.
Kainatin yaratılmasındaki mükemmellik, varlıklardaki sonsuz nimet, hikmet, zinete bakıldığında, bütün bunların , akıllı , şuursuz , iradesiz sebebler ve tabiat tarafından husule gelemeyeceği gerçeğini ortaya koyar.
Selimiyenin , muhteşem mimari olan Sinan’ı görmedigimizden, o muhteşem eserin , ustasını inkar ederek , kendi kendine meydana geldiğini iddia edemeyecegimize göre , bu muazzam kainatı nasıl tesadüfe verebiliriz?
Bu tefekkür , bizi Allah’ın varlığı inancına götürür. Hz Muhammed (SAV) özellikleri ve mucizeleri ile , Kuran-ı kerim icazı,bu kaynaktan gelen gayb âlemlerine aid mahlukatın hak olduğunu netice verir. İşte , Bu inanç sistemine ulaşan insanın , Bedihata dayanarak , gaybi olan iman esaslarına ulaşması tahakkuk eder. İşte bu iman sahibi olan kimselere , Kuran-ı kerim , Hidayet kaynağıdır.
Bu iman maihayatina ulaşamayanların hali , yarasaların durumu gibidir. Nur onlar için karanlık demektir. Her canlı , insan , hayvan ve bitki güneşin ışığından ve ısısıdan hayat bulurken , kalpleri ölü ve iman nuruna kapalı olanlar, güneşte kalan laşe gibi , taaffun edip kokuşurlar . İmandır o tecelli, İlahi ne büyüktür!
İmansız paslı yürek , sinede yüktür.
Abdülhamit Oruç